Перейти к содержанию
AUTO TECHNOLOGY

Рекомендуемые сообщения

Опубликовано

Имеется Гольф5 TDI 2004 года с приборкой 1К0920870 (не крипт) без МФА (компютера). Уже довольно долгое время ищу панель с компютерам МФА+, но попадаются только исключительно бензиновые версии приборной панели. Вопрос - возможна ли установка бензиновой версии вместо дизельной с заменой подложки тахометра?

Опубликовано
Имеется Гольф5 TDI 2004 года с приборкой 1К0920870 (не крипт) без МФА (компютера). Уже довольно долгое время ищу панель с компютерам МФА+, но попадаются только исключительно бензиновые версии приборной панели. Вопрос - возможна ли установка бензиновой версии вместо дизельной с заменой подложки тахометра?
А там разве нельзя просто перекодировать приборку под дизельный мотор?
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Опубликовано

А там разве нельзя просто перекодировать приборку под дизельный мотор?

А там разве нельзя просто перекодировать приборку под дизельный мотор?

Пестенький-ты всегда рад клиентосам помочь!!!!!!!

Потом не ори про демпинг

  • Upvote 1
Опубликовано

Пестенький-ты всегда рад клиентосам помочь!!!!!!!

Потом не ори про демпинг

Клиент сам все равно с кодировками не справится. Это нужно ехать к специалисту.
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Опубликовано

А там разве нельзя просто перекодировать приборку под дизельный мотор?

вот это меня и интересует. Там куда звонил пины , логины, пробег всё это они сделают, а вот замена бензинки на дизель..., они такой чепухой никогда не занимались. Это четвёртый форум на котором ищу ответ, может кто ткнёт куда лезть и как кодировать? Ато экспериментами с неизвестным концом заниматься стрёмно, да и деньги на ветер.

Клиент сам все равно с кодировками не справится. Это нужно ехать к специалисту.

всё верно.

Опубликовано

Пестенький-ты всегда рад клиентосам помочь!!!!!!!

Потом не ори про демпинг

Далеко не всегда кодировка поменяет диапазон тахометра с бензина на дизель и обратно.

Опубликовано

Так как? Можно или нет?

Всё зависит от того каким оборудованием вы распологаете.
Опубликовано (изменено)

Так как? Можно или нет?

Судя по описанию в LBL 1K0-920-xxx-17 менять тахометр негде.

 

;---------------------------------------------------

;

; security access

;

;---------------------------------------------------

;

;

S00,Instrument Cluster (J285) Security Access

S01,13861 = Adaptation Enabling

;

;

;---------------------------------------------------

;

; adaptation

;

;---------------------------------------------------

;

;

A002,0,Service Reminder

A002,5,Service Reminder

A002,6,0 = Service NOT Due

A002,7,1 = Service Due

A002,8,

A002,9,To reset the service reminder save 0 as new value.

;

A003,0,Consumption Correction

A003,5,Consumption Correction

A003,6,Standard Value: 100 %

A003,7,Display Range: 85...115 %

A003,8,Increments: 1 %

A003,9,

A003,10,Calculation based on volume per distance (e.g. l/100km):

A003,11,New Adaptation Value = Old Adaptation Value * Calculated Consumption / Old Display Value

A003,12,Calculation based on distance per volume (e.g. MPG):

A003,13,New Adaptation Value = Old Adaptation Value * Old Display Value / Calculated Consumption

;

A4,0,Language for error messages and navigation (MFD only)

A4,5,Language for error messages and navigation

A4,6,1 - German

A4,7,2 - English

A4,8,3 - French

A4,9,4 - Italian

A4,10,5 - Spanish

A4,11,6 - Portuguese

A4,12,7 - No Text

A4,13,8 - Czech

;

A009,0,Mileage/Odometer

A009,5,Mileage/Odometer

A009,6,Increments: 1 = 10 km or 1 = 10 mi

A009,9,The distance can only be changed once before

A009,10,the current value is not over 100 km/62 mi.

A009,11,After changing the value can be corrected

A009,12,within the next 5 km/3 mi.

;

A022,0,Production Mode

;

A30,0,Fuel gauge adaptation

A30,1,Current,value

A30,5,Fuel gauge adaptation

A30,6,Basic value: 100

A30,7,Range: 120 - 136

A30,8,Unit: 1 Ohm

;

A035,0,Speed Threshold

A035,5,Speed Threshold

A035,6,This value represents the speed threshold of the

A035,7,dynamic oil pressure system. The threshold can be

A035,8,raised in increments of 250 RPM.

;

A038,0,Oil Minimum Detection

A038,5,Oil Minimum Detection

A038,6,With this function the oil-minimum-warning at

A038,7,low oil level can be deactivated or activated.

;

A039,0,Oil Level Sensor Adaptation

A039,5,Oil Level Sensor Adaptation

A039,6,Determines if the TOG Sensor is installed or not.

;

A040,0,Mileage since Service

A040,5,Mileage since Service

A040,6,Increments: 1 = 100 km

A040,7,

A040,8,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A040,9,entered and stored in the following order:

A040,10,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A041,0,Time since Service

A041,5,Time since Service

A041,6,Increments: 1 = 1 day(s)

A041,7,

A041,8,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A041,9,entered and stored in the following order:

A041,10,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A42,0,Minimum value mileage

A42,5,Minimum value mileage

A42,6,Resolution: 1 = 100 km

A42,7,

A42,8,NOTE: Adaptation channels 40-48 must be

A42,9,entered and stored in the following order:

A42,10,45 > 42 > 43 > 44 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A43,0,Maximum value mileage

A43,5,Maximum value mileage

A43,6,Resolution: 1 = 100 km

A43,7,

A43,8,NOTE: Adaptation channels 40-48 must be

A43,9,entered and stored in the following order:

A43,10,45 > 42 > 43 > 44 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A044,0,Maximum Time to Service

A044,5,Maximum Time to Service

A044,6,Increments: 1 = 1 day(s)

A044,7,00365 = fixed Service Intervals (w/o Longlife)

A044,8,00730 = flexible Service Intervals (with Longlife)

A044,9,

A044,10,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A044,11,entered and stored in the following order:

A044,12,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A045,0,Oil Quality

A045,5,Oil Quality

A045,6,1 = fixed Service Intervals (w/o Longlife)

A045,7,2 = flexible Service Intervals (with Longlife)

A045,8,

A045,9,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A045,10,entered and stored in the following order:

A045,11,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A046,0,Total Consumption

A046,5,Total Consumption

A046,6,This value does not represent the actual consumption

A046,7,but is rather an arithmetic value for the service interval display

A046,8,

A046,9,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A046,10,entered and stored in the following order:

A046,11,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A047,0,Soot Entry

A047,5,Soot Entry

A047,6,Arithmetic value used to calculate the amount of soot in

A047,7,the engine oil referenced to a distance of 100 km and used

A047,8,as comparison value for the service interval display.

A047,9,

A047,10,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A047,11,entered and stored in the following order:

A047,12,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A048,0,Thermal Load

A048,5,Thermal Load

A048,6,Arithmetic value used to calculate the thermal stress of

A048,7,the engine oil referenced to a distance of 100 km and used

A048,8,as comparison value for the service interval display.

A048,9,

A048,10,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A048,11,entered and stored in the following order:

A048,12,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A049,0,Minimum Time to Service

A049,5,Minimum Time to Service

A049,6,Increments: 1 = 1 day(s)

A049,7,00365 - fixed Service Intervals (w/o Longlife)

A049,8,00365 - Gasoline Engine with flexible Service Intervals (with Longlife)

A049,9,00730 - Diesel Engine with flexible Service Intervals (with Longlife)

A049,10,

A049,11,NOTE: Adaptation channels 40-49 must be

A049,12,entered and stored in the following order:

A049,13,45 > 42 > 43 > 44 > 49 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48

;

A050,0,Basic Distance Value for Oil Change with fixed Service Interval

A050,5,Basic Distance Value for Oil Change with fixed Service Interval

A050,6,Increments: 1 = 100 km/mi

;

A051,0,Basic Time Value for Oil Change with fixed Service Interval

A051,5,Basic Time Value for Oil Change with fixed Service Interval

A051,6,Increments: 1 = 1 day(s)

A051,7,00372 = fixed Service Intervals (w/o Longlife)

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Coding

;

;---------------------------------------------------

;

;

C00,Instrument Cluster (J285) Coding

C01,00??x0x: Options

C02,+00 = No Options

C03,+01 = Brake Pad Warning

C04,+02 = Seatbelt Warning

C05,+04 = Washer Fluid Warning

C06,+16 = Sedan (only VW Jetta)

C07,00xx?0x: Country

C08,1 = Europe (EU) / 2 = USA (US)

C09,3 = Canada (CDN) / 4 = Great Britain (GB)

C10,5 = Japan (JP) / 6 = Saudi Arabia (SA)

C11,7 = Australia (AUS)

C12,00xxx0?: Distance Impulse Number

C13,1 = 22188 / 2 = 22076

C14,3 = 21960 / 4 = 21848

C15,5 = 22304 / 6 = 22420

C16,7 = 22532

 

 

 

Для 1K0-920-xxx-25 вообще ничего нет.

 

 

;

; VCDS Label File

;

; Copyright © 2009 Ross-Tech, LLC

;

; Component: Immobilizer (#25)

;

; includes measuring blocks, adaptation and security access

;

; This file is part of a redirection package,

; make sure you have all of the following files.

;

; 1K-17.LBL

; 1T-17.LBL

; 1Z-17.LBL

; 2K-17.LBL

; 5P-17.LBL

; 1K-25.LBL

; 1T-25.LBL

; 1Z-25.LBL

; 2K-25.LBL

; 5P-25.LBL

; 8P-25.LBL

; 1K0-920-xxx-17.LBL

; 1K0-920-xxx-25.LBL

;

; created on 23/Mar/2005 by Sebastian Stange (Sebastian@Ross-Tech.com)

;

; last modification on 10/Feb/2009

;

; requires VCDS 805.1 or newer

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Measuring Blocks

;

;---------------------------------------------------

;

;

001,0,Immobilizer I

001,1,Engine Start,permitted,Specification: Yes\nRange: Yes/No

001,2,Engine (ECU),responds,Specification: Yes\nRange: Yes/No

001,3,Key Status,OK,Specification: Yes\nRange: Yes/No

001,4,Number of,adapted Keys,Specification: 1...8

;

002,0,Immobilizer II

002,1,Variable Code,authorized,Specification: Yes\nRange: Yes/No

002,2,Key Status,(Transponder Lock),Range: Yes/No

002,3,Fixed Code,authorized,Specification: Yes\nRange: Yes/No

002,4,Immobilizer,Status,Specification: 6 (Immobilizer adapted)

; 1 = End of Assembly Line: NEW (Delivery Condition of New Instrument Cluster)

; 2 = End of Assembly Line: VIN adapted

; 3 = End of Assembly Line: ECU adapted

; 4 = Customer Service: NEW (Delivery Condition of Replacement Instrument Cluster)

; 5 = Customer Service: Instrument Cluster adapted

; 6 = Customer Service: Keys adapted (Normal Condition)

; 7 = Customer Service: Key Adaptation active

;

003,0,Immobilizer III (Lock Time)

003,1,Login-Lock,Tester,wrong Login (Specification: 0)

003,2,Login-Lock,CAN-Bus,wrong PIN (Specification: 0)

003,3,Lock,Scan Protection,Key (Specification: 0)

003,4,Status,Immo-LED,See Label File (Specification: 0)

; 0 = No Malfunction (LED OFF)

; 1 = Enabling not possible (LED 1Hz)

; 2 = Adaptation active (LED 1-2 s)

; 3 = Input Malfunction (LED 2Hz)

; 4 = Adaptation Error (LED 1Hz)

; 5 = Malfunction in Line Mode (LED 4Hz)

; 6 = Confirmation active (LED 2s + 1Hz)

;

007,1,Brand (Key),Recognition

;

021,0,Immobilizer I

021,1,Engine Start,permitted,Specification: Yes\nRange: Yes/No

021,2,Engine (ECU),responds,Specification: Yes\nRange: Yes/No

021,3,Key Status,OK,Specification: Yes\nRange: Yes/No

021,4,Number of,adapted Keys,Specification: 1...8

;

022,0,Immobilizer II

022,1,Variable Code,authorized,Specification: Yes\nRange: Yes/No

022,2,Key Status,(Transponder Lock),Range: Yes/No

022,3,Fixed Code,authorized,Specification: Yes\nRange: Yes/No

022,4,Immobilizer,Status,Specification: 6 (Immobilizer adapted)

; 1 = End of Assembly Line: NEW (Delivery Condition of New Instrument Cluster)

; 2 = End of Assembly Line: VIN adapted

; 3 = End of Assembly Line: ECU adapted

; 4 = Customer Service: NEW (Delivery Condition of Replacement Instrument Cluster)

; 5 = Customer Service: Instrument Cluster adapted

; 6 = Customer Service: Keys adapted (Normal Condition)

; 7 = Customer Service: Key Adaptation active

;

023,0,Immobilizer III (Lock Time)

023,1,Login-Lock,Tester,wrong Login (Specification: 0)

023,2,Login-Lock,CAN-Bus,wrong PIN (Specification: 0)

023,3,Lock,Scan Protection,Key (Specification: 0)

023,4,Status,Immo-LED,See Label File (Specification: 0)

; 0 = No Malfunction (LED OFF)

; 1 = Enabling not possible (LED 1Hz)

; 2 = Adaptation active (LED 1-2 s)

; 3 = Input Malfunction (LED 2Hz)

; 4 = Adaptation Error (LED 1Hz)

; 5 = Malfunction in Line Mode (LED 4Hz)

; 6 = Confirmation active (LED 2s + 1Hz)

;

080,0,Advanced Control Module Identification I

;

081,0,Advanced Control Module Identification II

081,1,Vehicle Identification Number (VIN)

;

082,0,Advanced Control Module Identification III

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Adaptation

;

;---------------------------------------------------

;

;

A050,0,Immobilizer (Vehicle Data learning)

A050,1,Status

A050,5,Immobilizer (Vehicle Data learning)

A050,6,Please enter the Immobilizer PIN/SKC of the Engine Control Module (OLD PIN/SKC).

A050,7,After that the Learning Process is being initiated the new Immobilizer Control

A050,8,Module adopts the Vehicle-Identification-Number (VIN) and Immobilizer

A050,9,Identification (IMMO-ID) of the Vehicle (from the OLD Engine Control Module).

A050,10,Once the Adaptation is done switch the Ignition OFF for about 2 Minutes.

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Security Access

;

;---------------------------------------------------

;

;

S00,Immobilizer (J362) Security Access

S01,Prior to Key Learning or adapting a new USED Immobilizer

S02,Control Module the Vehicle specific PIN/SKC (IMMO-Login)

S03,of the new USED Immobilizer Control Module has to be used

S04,to enable the adaptation.

S05,You'll find the PIN/SKC on the Key Tag of the additional

S06,Key (of the Donor Car) or you can acquire it through your

S07,responsible Distribution Center or Importer.

;

 

 

 

Так что поменять на бензин малой кровью не получиться, нужно искать калибровки тахометра в дампе и править ручками.

Изменено пользователем AWAS

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...
Яндекс цитирования